PRINT

The Telegraph removes ‘inaccurate’ articles on Saif al-Islam Qaddafi

Saif al-Islam Qaddafi, seen after his capture in 2011. (Reuters)

The British daily The Telegraph removed inaccurate articles on Saif al-Islam al-Qaddafi in response to his defense attorneys’ request.

Sources close to Saif al-Islam told Al Arabiya.net that the daily was keen on removing the articles in which it claimed that Saif al-Islam owned a castle in London. The articles were removed after Saif al-Islam’s defense attorneys proved them false.

The lawyers said these articles, which were published six years ago, are “defamatory articles which people still read till this day.”

In December, Saif al-Islam’s lawyer Karim Khan threatened to file a lawsuit against the daily for not removing the “baseless” and inaccurate articles “which may send a wrong impression about Saif al-Islam and harm his reputation and status as they intentionally show him as someone who spent millions of pounds on a luxurious house in London.”

The Telegraph’s articles included one published on March 9, 2011 and entitled A look round the London house thought to be owned by Libya's Saif al-Islam.
 

SHOW MORE
Last Update: Monday, 8 January 2018 KSA 13:09 - GMT 10:09
Top
BREAKING NEWS

Send to a friend

Close
The Telegraph removes ‘inaccurate’ articles on Saif al-Islam Qaddafi
Friend's name:
Friend's Email:
Sender's name:
Sender's Email:
Captcha Code
How are we doing?
X

How are we doing?

Name Name *
Email Email *
Country Country
Message Message *
Maximum 550 words allowed