.
.
.
.

NYT admits to not corroborating details in article on Khashoggi

Published: Updated:

The New York Times has admitted to removing details it had included in a previous article about missing Saudi journalist Jamal Khashoggi, where it claimed that the 15 Saudi tourists were operatives sent to kill him.

The newspaper’s editor placed a note at the end of the article saying: “An earlier version of this article included details about several Saudis named by Turkish officials in the case that had not been independently corroborated by The New York Times. The details have been removed in this version.”

ALSO READ: WATCH: Who are the 15 Saudi tourists falsely accused of killing Khashoggi?

The paragraph with the details in question now credits the doubtful information to Turkish news organization, Sabah, where as it previously credited the New York Times for finding this information.

The editor’s note put the newspaper’s credibility in question by many on social media, where several people claimed that the newspaper their sources and information from Qatari-owned channel Al Jazeera and Muslim Brotherhood affiliates.