.
.
.
.

Reuters falls prey to another fake news regarding Khashoggi case

Published: Updated:

Saudi news website Sabq.org has denied on Wednesday a report published by Reuters news agency that claimed that the Saudi Counsel General Mohammad al-Otaibi in Istanbul, Turkey had been relieved of his position.

The report, quoting an official, claimed that al-Otaibi will be investigated. Sabq.org claimed that its journalists corroborated with their sources, asserting that it has nothing to do with the false report by Reuters.

In a tweet, it further clarified that the false reporting is a professional and ethical fall for Reuters adding that the prominent agency fell in the trap of disinformation and falsely related a report to Sabq.org.

Reuters, shortly after publishing the false news report, deleted a Tweet linking to their story after it became clear their sourcing was based on a fake website. It then withdrew the report and replaced it with a short retraction.

“Story headlined ‘Saudi consul in Istanbul relieved of post, to be investigated-report’ is withdrawn. The report did not appear on Sabq newspaper’s website as reported. There will be no replacement story,” the note read.