.
.
.
.

US seizes 92 Iran ‘propaganda’ websites for spreading misinformation

Published: Updated:

The US has seized 92 web domains used by Iran, including four which purported to be genuine English language news sites, the Justice Department announced Wednesday.

The sites were identified first with intelligence from Google and then also with help from Twitter and Facebook, the department said.

For all the latest headlines, follow our Google News channel online or via the app.

Four of them, with the domain names “newsstand7.com,” “usjournal.net,” “usjournal.us,” and “twtoday.net,” were “operated by or on behalf” of Iran’s Islamic Revolutionary Guard Corps to influence United States domestic and foreign policy, the Department said.

The other 88 domains also included purported news sites “to spread Iranian propaganda” targeted at Western Europe, the Middle East and Southeast Asia.

Visitors to the websites Wednesday could see a statement saying “This domain has been seized by the Federal Bureau of Investigation.”

“We will continue to use all of our tools to stop the Iranian Government from misusing US companies and social media to spread propaganda covertly, to attempt to influence the American public secretly, and to sow discord,” said Assistant Attorney General John Demers.

“Fake news organizations have become a new outlet for disinformation spread by authoritarian countries as they continue to try to undermine our democracy,” Demers said.

Read more:

Iran owes family of ex-FBI officer presumed dead $1.4 billion: US court

Maximum pressure campaign on Iran to increase in coming ‘days and weeks’: US official