UK royals mull response after names revealed in Harry and Meghan ‘racism’ row

Published: Updated:
Read Mode
100% Font Size
3 min read

Buckingham Palace is considering its next move after a British TV host named two royals who allegedly raised concerns about the skin color of Prince Harry’s son, a royal source said Thursday.

Speculation has swirled since Harry and his mixed-race wife Meghan made the claims in an explosive US television interview about their time in the royal family in March 2021.

Harry’s late grandmother Queen Elizabeth II responded afterwards that “some recollections may vary” about what was said.

For the latest headlines, follow our Google News channel online or via the app.

His older brother Prince William -- heir to their father King Charles III -- has also insisted the royals were “very much not a racist family.”

Harry and Meghan, who quit the royal family in early 2020 and moved to north America, have since denied accusing the family of racism, instead implying they had an “unconscious bias.”

The claims are back again because the Dutch version of a new book by royal commentator Omid Scobie reportedly named the two royals, forcing the editions to be pulped.

Piers Morgan, a former UK tabloid newspaper editor who has frequently criticized Harry and Meghan, then publicly named the pair, to allow for what he said was an “open debate” about what happened.

He told viewers of his TalkTV show “Uncensored” on Wednesday night: “I don’t believe that any racist comments were ever made by any of the royal family.

“And until there is actual evidence of those comments being made I will never believe it.”

Meghan, in the couple’s Oprah Winfrey interview, claimed one person made the comment about Prince Archie, not two, as Scobie states in his book.

Asked to respond to Morgan’s comments, the royal source told AFP: “We are considering all options.”

The UK Daily Telegraph newspaper reported that could include legal action.

Scobie, who co-wrote a favorable biography of Harry and Meghan, has said he did not name the royals in the English version of the book “Endgame” for legal reasons.

UK media industry trade magazine Press Gazette said Morgan and TalkTV “have risked a possible defamation action” for reporting the claim.

But legal experts said the likelihood of them doing so were small, not least because it would compel the names to be formally put in the public domain.

Read more:

Prince Harry finally vacates UK home: Palace

Prince Harry’s testimony against tabloid publisher accused of ruining his life begins

Prince Harry’s lawyers say UK tabloid sowed ‘discord’ with Prince William

Top Content Trending