.
.
.
.
Coronavirus

Sky News Australia suspended from YouTube for COVID-19 misinformation

Published: Updated:

Sky News Australia said on Sunday it has been temporarily suspended by the video-sharing site YouTube following the platform’s review of content for compliance with its COVID-19 policies.

Read the latest updates in our dedicated coronavirus section.

“Sky News Australia acknowledges YouTube’s right to enforce its policies and looks forward to continuing to publish its popular news and analysis content to its subscribers shortly,” Sky News said in a statement on its website about the one-week suspension.

The 24-hour cable and television channel, which claims to have 1.85 million YouTube subscribers, is operated by Australian News Channel Pty Ltd and is a subsidiary of News Corp Australia.

YouTube, owned by Alphabet Inc’s Google, confirmed the suspension.

“We apply our policies equally for everyone and in accordance with these policies and our long-standing strikes system, removed videos from and issued a strike to Sky News Australia’s channel,” a YouTube spokesperson said.

Australian media reported that the one-week suspension was issued on Thursday and came after a review of Sky News Australia’s content that allegedly denied the existence of COVID-19 or encouraged people to use hydroxychloroquine or ivermectin to treat the coronavirus, without providing countervailing context.

Read more:

Saudi Arabia requires students to receive vaccinations before start of school year

Australia cranks up COVID-19 curbs with army patrols in Sydney

UAE leads the world in COVID-19 vaccination with 79 percent of population covered