The Telegraph removes ‘inaccurate’ articles on Saif al-Islam Qaddafi

Published: Updated:
Read Mode
100% Font Size
1 min read

The British daily The Telegraph removed inaccurate articles on Saif al-Islam al-Qaddafi in response to his defense attorneys’ request.

Sources close to Saif al-Islam told Al that the daily was keen on removing the articles in which it claimed that Saif al-Islam owned a castle in London. The articles were removed after Saif al-Islam’s defense attorneys proved them false.

The lawyers said these articles, which were published six years ago, are “defamatory articles which people still read till this day.”

In December, Saif al-Islam’s lawyer Karim Khan threatened to file a lawsuit against the daily for not removing the “baseless” and inaccurate articles “which may send a wrong impression about Saif al-Islam and harm his reputation and status as they intentionally show him as someone who spent millions of pounds on a luxurious house in London.”

The Telegraph’s articles included one published on March 9, 2011 and entitled A look round the London house thought to be owned by Libya's Saif al-Islam.

Top Content Trending