Will The Washington Post apologize?

Salman al-Dosary
Salman al-Dosary
Published: Updated:
Read Mode
100% Font Size
4 min read

For more than two months, the prestigious Washington Post newspaper has been leading an unprecedented campaign against Saudi Arabia, following the heinous crime that killed Jamal Khashoggi.

A campaign in which the newspaper used everything that was legal and illegal, whether unknown leaks, doubtful sources, articles and unjustified claims.

The newspaper led a moral assassination and a vicious attack, lacking in any objectivity, against any opinion that does not condemn Saudi Arabia.

The Post’s editors, who are supposed to be professional, personally attacked the Kingdom and its leadership and led a campaign of baseless accusations.

Surely, the newspaper found the murder of Khashoggi a perfect opportunity to settle several scores, whether with the Trump administration or any other, and Saudi Arabia was the best way for that.

All the articles of the late Jamal Khashoggi, including all his criticism against his country and his views that dubbed him as a “critic” of Saudi Arabia, were merely a cover for the real writer

Salman al-Dosary

The scandal

Anyway, this is not our issue here. What concerns us is what can be described as “The Washington Post scandal” that published in the newspaper’s Saturday edition. It turned out that all the articles of the late Jamal Khashoggi, including all his criticism against his country and his views that dubbed him as a “critic” of Saudi Arabia, were merely a cover for the real writer and the great instigator, which is the regime in Doha.

This means, that almost after a year and dozens of published articles, all information was fabricated, fake and written under the name of a writer and using his picture, while the real writer was in fact a state that operates against the Saudi Arabia.

Has the international media ever witnessed such a scandal?!

Needless to say, this is not unexpected from Qatar, at least not to those who exposed and boycotted it.

Doha pushed a citizen to take a hostile stance against his homeland and deceived one of the world's biggest newspapers. For example, all those who describe themselves as Saudi dissidents abroad are used by Doha as pawns for its subversive project. It grants them platforms and provides them with the means to attack their own country.

It is, therefore, not surprising that Qatar was behind this and its famous proven conspiracy to divide the Kingdom.

The real surprise was that the Washington Post fell for it in an unprecedented way; issuing a number of articles under a pseudonym and publishing whatever it wants to ensure the success of its agenda.

Maybe, had it not been for Khashoggi’s death, may he rest in peace, this truth may have never been revealed and Qatar would have continued to write false articles for years to come.

Saudi Arabia was not the only country targeted in this series of articles, as the US administration also faced a series of critical Qatari attacks. This means, that Doha’s authorities used other unknown media outlets with other authors to attack Riyadh, Washington and any state that is against its sabotaging project.

The difference is that The Washington Post’s scandal was revealed; others are yet to reach this fate.

If The Washington Post was deceived in publishing false articles, which many erroneous conclusions, false ideas and accusations were based upon, it should apologize once. And, if one of its editors was an accomplice in this case, it must apologize 100 times.

In any case, the newspaper must take one courageous step in apologizing for its abuse and offense against Saudi Arabia, its leadership and people.

So, will The Washington Post apologize?!

This article was first published in Asharq Al-Awsat.


Salman Aldosary is the former editor-in-chief of Asharq Al-Awsat newspaper. He tweets @SalmanAldosary.

Disclaimer: Views expressed by writers in this section are their own and do not reflect Al Arabiya English's point-of-view.
Top Content Trending